Avbestillingsforsikring
Forsikre deg mot diverse avbestillingskostnader
Du vil helst ikke tenke på å avlyse ferien. Men det kan alltid skje. Tegn derfor enkelt en avbestillingsforsikring hos oss, dette kan gjøres under bestilling eller inntil 14 dager etter på kontoen din. Vi samarbeider med Europ assistanse. Denne forsikringen inkluderer en 24/7 hjelpetelefon. Slik vet du sikkert at du vil bli hjulpet, når det trengs.
Jeg vil fremsette et krav
Rapporter enkelt skaden din online via Europ Assistance. Opprett en konto, fyll inn dine personlige opplysninger og legg til nødvendige dokumenter. Europ Assistance-ansatte vil deretter behandle kravet ditt.
Hvorfor tegne avbestillingsforsikring?
Denne forsikringen dekker reisekostnaden hvis du må avbestille eller avbryte reisen din. Reisedager som ikke er brukt vil da bli refundert.
Vær oppmerksom på at du tegner en forsikring for innkvarteringen. Kostnadene dekkes kun hvis oppholdet avbestilles i sin helhet. Hvis flere personer ikke kan bli med, refunderes kun turistskatten.
Vilkår
Se forsikringsvilkårene og omfattende dekningsoversikten her.
Vær oppmerksom på at du tegner en forsikring for innkvarteringen. Kostnadene dekkes kun hvis oppholdet avbestilles i sin helhet. Hvis flere personer ikke kan bli med, refunderes kun turistskatten.
Vilkår
Se forsikringsvilkårene og omfattende dekningsoversikten her.
Hvilke kostnader får jeg refundert?
Du er blant annet forsikret mot kostnader som skyldes:
Du er blant annet forsikret mot kostnader som skyldes:
- Sykdom hos den forsikrede og dennes familiemedlemmer til og med 3. grad*. Sykdom inkluderer Corona ved positiv offisiell test (ikke selvtest).
- Tidlig hjemreise som skyldes et familiemedlems sykehusinnleggelse eller dødsfall, og/eller store skader på boligen din.
- Avskjedigelse av forsikrede.
- Den forsikrede eller reisefølget er gravid. Dette gjelder hvis reisen foregår i svangerskapets siste 3 måneder.
Kostnader og tegning av avbestillingsforsikring
Avbestillingsforsikringen vår beregnes per boenhet. Alle gjestene som bor i samme boenhet under oppholdet er forsikret.
Etter at du har foretatt reservasjonen, har du fortsatt 14 dager til å tegne avbestillingsforsikring. Dagen du har bestilt teller som dag 1. Merk: ønsker du å tegne avbestillingsforsikring for et opphold hvor ankomsten er innen 30 dager? Dette er kun mulig den dagen du bestiller.
Kostnadene hvis du ikke tegner avbestillingsforsikring:
Kostnadene er 30 % av den totale reisekostnaden ved avbestilling frem til 30 dager før ankomst, og 100 % ved avbestilling fra og med den 30. dagen før ankomst.
Vil du tegne avbestillingsforsikring?
Du kan enkelt gjøre dette selv på kontoen din, under Ekstra.
Legg til avbestillingsforsikring
- 374 NOK for en helg eller et midtukeopphold
- 483 NOK for en uke
- 13 NOK per natt/per campingplass
Etter at du har foretatt reservasjonen, har du fortsatt 14 dager til å tegne avbestillingsforsikring. Dagen du har bestilt teller som dag 1. Merk: ønsker du å tegne avbestillingsforsikring for et opphold hvor ankomsten er innen 30 dager? Dette er kun mulig den dagen du bestiller.
Kostnadene hvis du ikke tegner avbestillingsforsikring:
Kostnadene er 30 % av den totale reisekostnaden ved avbestilling frem til 30 dager før ankomst, og 100 % ved avbestilling fra og med den 30. dagen før ankomst.
Vil du tegne avbestillingsforsikring?
Du kan enkelt gjøre dette selv på kontoen din, under Ekstra.
Legg til avbestillingsforsikring
Kontakt Europ Assistance
Hos Europ Assistance kan du raskt og enkelt fremsette krav online via: landal.eclaims.europ-assistance.com.
Du vil motta en e-post som bekrefter at kravet ditt er mottatt. I denne e-posten finner du også kontaktinformasjonen til Europ Assistance hvis du har spørsmål. Europ Assistance kan nås på virkedager fra kl. 08.00 til 12.00.
Du vil motta en e-post som bekrefter at kravet ditt er mottatt. I denne e-posten finner du også kontaktinformasjonen til Europ Assistance hvis du har spørsmål. Europ Assistance kan nås på virkedager fra kl. 08.00 til 12.00.